بررسی لپ تاپ Apple MacBook Pro،در سال 2011
 
تکشو
به دنیای تکنولوژی خوش آمدید...
 
 
پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:, :: 11:57 ::  نويسنده : ابوالفضل

 

خوب: سخت افزار بسیار قدرتمند، عمر باتری بی نظیر، بهترین کیبورد و تاچ پد موجود در بازار

 

بد: نسبتا گران قیمت، فقدان HDMI، بلوری و محدودیت در انتخاب سخت افزار

 

پیشنهاد: قطعا بهترین لپ تاپ موجود در بازار که تاکنون عرضه شده است، مک بوک پرو سال ۲۰۱۱ می باشد، اما قیمت بالای آن خرید این هیولا را کمی با تردید مواجه میکند.

 

 

 

مشخصات دستگاه:

 

 

 

قیمت جهانی هنگام عرضه

 

قیمت پایه  1800 هزار تومان

 

قیمت این مدل ۲۲۰۰ هزار تومان

پردازنده ۲.۲GHz Intel Core i7 quad-core
حافظه ۴GB, 1,066MHz DDR3
هارد ۷۵۰GB 5,400rpm
چیپ ست Intel H67
گرافیک AMD Radeon HD 6750M / Intel HD 3000
سیستم عامل OS X 10.6.6 Snow Leopard
صفحه نمایش ۱۳,۱۵,۱۷ اینچ
وزن ۲۰۰۰ گرم با باتری
گروه متوسط

 

 

 

 

 

 

 

 

بررسی

 

بعد از سر و صداها و گمانه زنی های بسیار، سرانجام اپل مدل جدید مک بوک پرو را عرضه کرد. شاید طراحی و ظاهر این هیولای جدید نسبت به مدل های قبلی خودش فرق چندانی نداشته باشد، اما تغییرات بسیار در قسمت سخت افزاری این مدل را تبدیل به قدرتمندترین دستگاه موجود در بازار کرده است.

 

 

 

سری جدید ۱۵ و ۱۷ اینچی مک بوک پرو با گذر از پردازنده های سری Core i اینتل، این بار فقط از Core i7 های چهار هسته ای نسل جدید پردازنده های اینتل به نام سندی بریج بهره مند است.

 

شاید بهترین و مهمترین تفاوت دیگر در سری جدید مک بوک پرو استفاده از پردازنده های گرافیکی AMD به جای GeForce 330M باشد. پردازنده AMD Radeon HD 6490M به عنوان GPU پایه در این سری قرار داده شده که البته مدلهای دیگری نیز وجود دارند. مدلی که اکنون در حال بررسی آن هستیم از چیپ ست قدرتمند تر Radeon HD 6750M  بهره میجوید. در سری ۱۳ اینچی نیز به علت بهبود قسمت پردازش گرافیکی پردازنده های سندی بریج، کارایی گرافیکی بسیار بهتر شده و در مجموع باید به این نکته اشاره کرد جی فورس های Nvidia دیگر در سری مک بوک پرو جایگاهی نخواهند داشت.

 

 

 

طراحی کلی سری جدید نیز مشابه همان قبلی هاست. شاسی تمام آلومینیومی مستحکم  بسیار جذاب به همراه همان ترک پد های براق زیبا در پایین کیبورد. پورت ها و اتصالات نیز در همان جای قبلی اند و تنها نکته قابل توجه و جدید نصب پورت بسیار پرسرعت ثاندربولت (Thunderbolt ) اینتل برای انتقال انواع دیتا و ویدیو تا سرعت سرسام آور ۱۰GB در ثانیه است. ثاندربولت به نظر در آینده ای نه چندان دور به عنوان جایگزین تمام پورتهای موجود در تمام دستگاههای دیجیتالی قرار داده خواهد شد. البته مشکل اینجاست هنوز اپل برای زمان دقیق و قیمت عرضه مبدل های این پورت برای اتصال به پورتهای موجود اعلام رسمی نکرده است و آنچه گفته شده تا قبل از تابستان ۹۰ آنها را رسما عرضه خواهد کرد.

 

 

 

 

قیمت پایه ارزان ترین مک بوک پرو ۱۵ اینچی حدود ۱۸۰۰ هزار تومان بوده و این در حالی است که در این لپ تاپ خبری از HDMI، ۳G  و Blu-ray نیست. آنچه اپل به عنوان هدف اصلی قرار داده، نصب سخت افزار های بسیار قدرتمند تر در قبال اینگونه امکانات است. واقعا باید اعتراف کرد سرعت و قدرت این هیولا خیره کننده است.

 

 

همیشه ذکر کرده ام که کیبورد و تاچ پدهای اپل بهترین هستند.

 

 

 

اینجا هم همان ترک پد های دوست داشتی با پشتیبانی از مالتی تاچ به همراه یک صفحه کلید عالی و بی عیب و نقص. وقتی به حرکات مالتی تاچ بسیار دوست داشتی این ترک پد عادت کنید قطعا برایتان سخت خواهد بود با لپ تاپ های دیگر کار کنید. شاید بگویید بسیاری از شرکت های تولید کننده لپ تاپ همچون اپل، با قراردادن ترک پد و پشتیبانی از مالتی تاچ چیزی کم از مک بوک ندارند، اما به شخصه این را با قاطعیت میگویم در قسمت کیبورد و تاچ پد محصولات اپل به طور کامل یک سر و گردن از تمام دیگر محصولات بالاترند.

 

 

 

 

صفحه نمایش ۱۵ اینچی با رزولوشن ۹۰۰*۱۴۴۰ که از متوسط رزولوشن های موجود و استاندارد ۱۵ اینچی ها بالاتر است با نوردهی LED کیفیت بسیار بالایی دارد. البته با پرداخت ۱۰۰ هزار تومان بیشتر میتوانید صفحه نمایش با رزولوشن ۱۰۵۰*۱۶۸۰ یا با پرداخت ۱۵۰ هزار تومان بیشتر رزولوشن ۱۰۵۰*۱۶۸۰ با تکنولوژی antiglare انتخاب کنید. البته وجود وب کم با توان ضبط HD  و کیفیت عالی نیز قابل توجه است.

 

 

 

 

پورت ها را در جدول زیر ملاحظه میکنید. آنچه جدید است پورت ثاندربولت اینتل بوده که به آن اجمالا اشاره کردم. علاوه بر سرعت سرسام آور این پورت که بسیار شبیه پورت خروجی Display است و فقط با یک آیکون ثاندربولت در بالای آن متمایز شده، میتوانید همزمان آنرا به شش صفحه نمایش وصل کنید! یعنی همزمان لپ تاپ را به شش دستگاه نمایشگر یا شش دستگاهی که دارای پورت مشابهی باشد وصل کنید که خارق العاده است. البته این کار مستلزم استفاده از مبدل است.

 

 

ویدیو Mini DisplayPort/Thunderbolt I/O
صدا Stereo speakers, headphone/microphone jacks
شبکه Ethernet, 802.11 b/g/n Wi-Fi, Bluetooth
درگاه ندارد
دیتا USB 2.0 2 Ports, FireWire 800, SD card reader
درایو نوری دی وی دی رایتر

 

 

فارغ از این امکانات خاص و جدید، آنچه مک بوک پرو را کاملا مجزا کرده است، سخت افزار فوق قدرمند آن است.  مجموع Core i7 CPU و HD 6750M GPU و ۴GB رم یک ابر لپ تاپ ساخته است. آنچه از لحاظ سرعت و توان پردازشی در این لپ تاپ مشاهده میکنید، فراتر از حد بازار است و باید واقعا آنرا یک هیولای همراه نامید!

 

 

استفاده از چیپ ست های گرافیکی AMD با قابلیت سوییچ خودکار برای بهتر شدن عمر باتری، به جای پردازنده هایNvidia  یک حرکت پیشتازانه و بسیار عالی بود. در این دستگاه با پردازنده گرافیکی ۶۷۵۰M بازی ندای وظیفه Modern Warfare در رزولوشن اصلی با نرخ ۵۱ فریم در ثانیه اجرا شد و این در حالی است که در مدل پارسالی مک بوک با چیپ ست GeForce 330M همین بازی با نرخ ۳۵ فریم اجرا میشد.

 

 

 

 

عمر باتری این دستگاه با وجود این سخت افزار قدرتمند جز بهترین هاست. در تست پخش ویدیو، مک بوک پرو ۱۵ اینچی تا ۷ ساعت همانند گفته خود اپل دوام آورد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


با سلام و عرض ادب به بینندگان گرامی من براتون کمی مطلب آوردم.شما با شرکت در نظرسنجی می تونید من رو خوشحال کنید.من هر روز این بلاگ را چک می کنم.و هر ماه راجع به بیشترین نظر در نظر سنجی مطلب می نویسم. من پذیرای نظرات شما هستم و همچنین تبلیغات تکنولوژی های برتردنیا. راستی یادم رفت راجع به اسم و برخی اطلاعات شخصی خودم باهاتون حرف بزنم. اسم من ابوالفضل است و فامیلم هم حاجی زاده.من بچه بوشهر هستم و در6/10/1379بدنیا اومدم و الآن هم 13 سالمه.امیدوارم از بلاگم خوشتون بیاد!!! با تشکّر،مدیر بلاگ.خسته نباشید...
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تکشو و آدرس ya79.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 53
بازدید هفته : 67
بازدید ماه : 127
بازدید کل : 24402
تعداد مطالب : 124
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1